سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی مکانیک

مجله MONEY و سایت Salary.com طی تحقیقات گسترده آماری در کشور آمریکا یک لیست 50 تایی از برترین مشاغل را تهیه کردند. البته معیار انتخاب این مشاغل گزینه هایی چون بدون استرس بودن ، انعطاف پذیری ، بروز خلاقیت و داشتن زمینه ترقی را شامل می شود.

10 شغل برتر این لیست:

شغل دهم: روانشناس درصد رشد:14/19% پایه حقوقی: متوسط دریافت حقوق یک روانشناس در آمریکا برابر 75،892 دلار است .

شغل نهم : داروساز درصد رشد:75/42% پایه حقوقی: متوسط دریافت حقوق یک داروساز در آمریکا برابر 98،777 دلار است.

شغل هشتم: ارزیاب بنگاه مسکن درصد رشد:78/22% پایه حقوقی: متوسط دریافت حقوق یک ارزیاب تضمینی در آمریکا برابر82،437 دلار است. تفسیر این شغل در ایران همان بنگاه معاملات است.

شغل هفتم: مدیریت شبکه (IT) درصد رشد: 01/36% پایه حقوقی: متوسط دریافت حقوق یک مدیر عملکرد شبکه در آمریکا برابر 130،983 دلار است.

شغل ششم: بازاریاب درصد رشد:91/20% پایه حقوقی: متوسط دریافت حقوق یک بازاریاب در آمریکا برابر 134،932 دلار است.

شغل پنجم : دستیار دکتر درصد رشد:56/49% پایه حقوقی: متوسط دریافت حقوق یک دستیار دکتر در آمریکا برابر 77،395 دلار است.

شغل چهارم: مدیر منابع انسانی درصد رشد:47/23% پایه حقوقی: متوسط دریافت حقوق یک مدیر منابع انسانی در آمریکا برابر140،996 دلار است. تفسیر این شغل در ایران همان پیمانکاری است.

شغل سوم: مشاوره مالی درصد رشد:92/25% پایه حقوقی:متوسط دریافت حقوق یک مدیر سهام و مشاور مالی در آمریکا برابر100،895 دلار است.

شغل دوم:استاد ارشد دانشگاه درصد رشد:39/31% پایه حقوقی :متوسط دریافت حقوق یک استاد صاحب کرسی و بالاتر در آمریکا برابر 351،542 دلار است.

شغل اول :مهندس کامپیوتر شاخه نرم افزار درصد رشد:07/46% پایه حقوقی: متوسط دریافت حقوق یک مهندس نرم افزار در آمریکا برابر 84,779 دلار است.

ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

سلام امروز گفتم یه مقاله ی کوتاه در مورد  Net Bios براتون بذارم. امیدوارم مورد استفاده باشه.


http://www.4shared.com/document/xFCDyN1X/netbios.html


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
گوگل اخیرا یک حال اساسی دیگر به فارسی زبانها داده و آن هم ارائه ابزار واسط فینگلیش است. به این صورت که شما به انگلیسی و بصورت فینگیلیش تایپ میکنید و گوگل آن را به زبان شیرین و اصیل پارسی ترجمه می کند. راهنمای انگلیسی طرز کار را این ابزار را می توانید اینجا مطالعه کنید. نکته جالب اینکه این ابزار محصول آزمایشگاه فناوری گوگل در هندوستان است. ظاهرا این شعبه ازگوگل قرار است امور مربوط به طراحی و ارائه نرم افزارها و ابزارهای زبانهای جنوب غربی و غرب آسیا را به انجام رساند برای مثال مشابه همین ابزار واسط فینگلیش برای زبانهای هندی، عربی، بنگالی، اردو و نظایر آنها را طراحی کرده است. مورد دیگر اینکه گوگل افزونه این ابزار را برای سرویس ایمیل خود در هندوستان نیز ارائه داده اما در حال حاضر افزونه این ابزار برای سرویس اصلی جیمیل که ایرانی ها از آن استفاده می کنند فراهم نشده است
ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
دراین سایت می توانید با جستجو موضوع ویا حوزه مورد نظر خود ، فایل کامل پایان نامه  های تحصیلات تکمیلی مرتبط را از دانشگاه های ایالت های اوهایو امریکا دریافت نمایید 


http://etd.ohiolink.edu/



ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

توییتر چیست؟


توییتر(Twitter) یک سرویس به اصطلاح میکروبلاگینگ است که با شعار چه کار می‌کنید؟ (What are you doing) پا به عرصه وجود گذاشت در واقع این هدف اصلی توییتر بود که درحال حاضر دارای جایگزین‌هایی هم شده است. یکی دیگر از شاخصه‌های توییتر محدود بودن به تایپ تنها ??? کاراکتر است. این دو مشخصه به قدری بدیع و نو بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیت رسید.


توییتر یک پروژه است که توسط شرکت Obvious در مارس ???? ایجاد شد که در ابتدا به صورت داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در اکتبر ???? به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت. این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت تا اینکه در مارس ???? برنده‌ی South by Southwest Web Award در بخش وبلاگ شد.


شما هم میتوانید با فالو نمودن اکانت توییتر بین دانلود از تازه ترین اخبار ، مطالب و لینک های منتشر شده در سایت با خبر گردید.


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

هر سال در آستانه نوروز باستانی به پیشواز بهار می‌رویم و منتظر رسیدن آن هستیم. در این هنگام همه جا را می‌آراییم و چون بهار زیباست، خود و اطراف خود را زیبا می‌کنیم.
با این حال ما بهار دیگری هم داریم که هر روز و به خصوص هر صبح جمعه باید انتظارش را بکشیم. باید جان را آذین ببخشیم و با پالایش آلودگی‌های درون، خود را به زیبایی‌ها بیاراییم.
این بهار، دیگر از جنس بهار نوروز نیست؛ بلکه بهار جان‌ها و احیاگر دل‌هاست. پس باید هرچه بیشتر به استقبال و پیشواز آن رفت و انتظارش را کشید.با آمدن بهار، باران فراوان، غرش رودها و جوشش چشمه‌ها و نهرها را شاهد هستیم و باید عنوان کرد که حضرت مهدی (عج) خود ابر باران‌خیز و چشمه جوشان است.
در جلد یک کتاب ارزشمند کافی در صفحه 198 حدیثی به نقل از معصوم (ع) نگارش شده که آمده است: «‌امام ابر بارنده باران پیاپی، آسمان سایه افکن، زمین گسترده، چشمه جوشان برکه و گلزار است.»
امیدیان ادامه داد: مهدی (عج) هرجا قدم نهد، به آن سرسبزی و نشاط می‌بخشد و خضروار در هر منزلی اقامت گزیند، آنجا را خرم و باطراوت می‌کند. در همین زمینه در کتاب روزگار رهایی آمده است: «[امام مهدی (عج)] در هیچ مکانی اقامت نمی‌کند، جز آنکه از مقدم او چشمه‌ها می‌جوشد. پس گرسنگان را سیر و تشنگان را سیراب می‌کند»هنگام فرا رسیدن بهار نوروز، طبیعت دوباره حیات می‌یابد، گیاهان سبز می‌شوند و درختان شکوفه می‌دهند، اما هنگام رسیدن بهار مهدی (عج) سرسبزی حیرت‌انگیزی طبیعت و سراسر زمین را فرا می‌گیرد. وقتی که بهار طبیعت می‌رسد، زمین‌های حاصلخیز سرسبز می‌شوند، اما هنگامی که بهار ولایت منجی عالم بشریت می‌آید، دیگر خبری از خشکسالی و زمین‌های بایر و کویر در هیچ جا و هیچ زمانی نیست. 
در حدیثی از امام علی (ع) نقل شده است؛ «هنگامی که قائم آل محمد (عج) ظهور کند، آسمان باران خویش را فرو می‌فرستد و زمین گیاهان خویش را بیرون می فرستد و ... تا جایی که اگر زنی از عراق تا شام برود پای خود را جز بر روی گیاه نگذارد....و ترسی برایش نخواهد بود»
وی در پایان سخنان خود گفت: طبق آنچه که از روایات و احادیث به ما رسیده است با آمدن بهار مردمان و خرمی دوران، زمین مانند نوعروس خود را برای اهل زمین زینت می‌بندد؛ اما زیباتر آن است که منتظر بهار واقعی ماند که با آمدن حضرت قائم (عج) روح در کالبد انسانی و طبیعت دمیده می‌شود. 


پس بیایید در سر سفره سال تحویل همه با هم برای ظهور حجتش دعا کنیم تا شادیمان دو چندان شود. پیشاپیش سال نو رو به همه شما عزیزان تبریک می گوییم و امیدوارم سالی همراه با موفقیت و شادی داشته باشید.


برگرفته از سایت:http://www.farsnews.net/printable.php?nn=8812230544



 



 



 



 


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

http://www.google.com/trends               


گوگل ترند به شما امکان می دهد کلیدواژه های مورد پیگیری کاربران را بررسی کنید، وضع یک کلیدواژه را بسنجید و آن را با کلیدواژه های دیگر مقایسه کنید. این امکان هم وجود دارد که جستجوی خود را در سطح ملی و محلی انجام دهید. کارشناسان گوگل می گویند این ابزار به کاربران کمک می کند موضوع های مورد بحث در اینترنت و پرجستجو ترین آنها را دنبال کنند.


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

مجله آنلاین و رایگان اصطلاحات کامپیوتر و فناوری اطلاعات


http://www.techterms.com


 


 


Tech Terms Computer Dictionary
A free online dictionary of computer and technology terms


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
ارزش و مقام معلم

 شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در  وجود خود محقق سازد  و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری  یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه  ترکیبی  به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا  تمامی  تلاشهای علمی و عملی را  مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد  و  با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد . به همین مناسبت روز شهادت این بزرگ مرد فرزانه (12  اردیبهشت ) را روز معلم نامیدند


هنر معلمی:


 معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:


 اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: 1ـ 5) بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.


 در این آیات خداوند، خود را ?معلم? می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است. مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش


 داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد:


چو قاف قدرتش دَم بر قلم زد              هزاران نقش بر لوح عدم زد


 از این رو، می توان گفت که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است.


 شهید ثانی رحمت الله درباره هنر معلمی خداوند می فرماید:


 خداوند از آن جهت به وصف (اکرمیت) و نامحدود بودن کرامتش، توصیف شد که علم و دانش را به  بشر ارزانی داشته است. اگر هر مزیت دیگری، جز علم و دانش، معیار فضیلت به شمار می رفت،  شایسته بود همان مزیت با وصف (اکرمیت) در ضمن این آیات همراه و هم پا گردد و آن مزیت به  عنوان معیار کرامت نامحدود خداوند به شمار آید. کرامت الهی در این آیات با تعبیرالاکرام بیان شده است. چنین تعبیری می فهماند که عالی ترین نوع کرامت پروردگار نسبت به انسان با والاترین مقام و جایگاه  او، یعنی علم و دانش هم طراز است.


  به همین جهت امام خمینی (ره) می فرمود:


 معلم اول خدای تبارک و تعالی است ..... به وسیله وحی؛ مردم را دعوت می کند به نورانیت؛ دعوت می کند به محبت؛ دعوت می کند به مراتب کمالی که از برای انسان است.


 


معلّمی برتر از شهادت


 حضرت امام جعفر صادق (ع) می فرمایند: هنگامی که روز قیامت شود، خداوند تمام انسان ها را جمع می کند و چون ترازوی اعمال نهاده شد و خون شهیدان را با مرکب قلم عالمان و معلمان بسنجند، ارزش مرکب آنان بر خون شهیدان فزونی خواهد داشت این ارزش بدان جهت است که شهیدان در سایة علم و تربیت معلمان  و تعلیم شایستة آنان به خدا راه یافته و لیاقت شهادت نصیبشان شده است.


 


توصیه امام سجاد (ع) به دانش آموزان


 امام سجاد (ع) در زمینة حفظ حقوق معلم می فرماید:  حق معلم بر تو آن است که همواره، با دیدة  تعظیم و تکریم به او بنگری، مجلس او را گرامی بداری و به سخنانش با دقت گوش دهی، رو به جانب او بنشینی و صدایت را در حضورش بلند نکنی


 


لزوم دلسوزی معلم نسبت به شاگرد


 مرحوم شهید ثانی در مورد لزوم دلسوزی معلم نسبت به شاگرد می نویسد:  معلم باید دربارة شاگردان، خواهان اموری باشد که نسبت به آنها، در خود احساس علاقه و دوستی کند. و از هرگونه شر و بدی که برای خویش    نمی پسندد برای شاگردانش نیز نپسندد؛ زیرا این گونه دلسوزی و برابر اندیشی نسبت به شاگردان، حاکی از کمالِ ایمانِ معلم و حُسن رفتار و برادری، نمایانگر روح تعاون و همبستگی معلم نسبت به آنان می باشد


داستانی زیبا از رابطه شاگرد و معلم:


 بهترین نوع این رابطه که سرشار از ادب و فروتنی است، در داستان حضرت موسی (ع) به عنوان شاگرد و حضرت خضر (ع) در مقام معلم ـ نمود دارد. موسی (ع) مأمور شد تا از بنده ای صالح به نام خضر (ع) کسب علم کند. قرآن آغاز گفت و گوی این معلم و شاگرد را این چنین بیان می کند:


 قال له موسی هل اتبعک علی ان تعلمن مما علمت رشداً * قال انک لن تستطیع معی صبراً * و کیف تصبرعلی ما لم تحط به خبراً * قال ستجدنی ان شاء الله صابراً و لا اعصی لک امراً * قال فان اتبعتنی فلا تسئلنی عن  شی ءٍ حتی احدث لک منه ذکراً. (کهف: 66 ـ 70) موسی به او گفت: ?آیا از تو پیروی کنم تا از آنچه به تو تعلیم داده شده که مایه رشد است به من بیاموزی؟ گفت : ?تو هرگز هم پای من نمی توانی صبر کنی و چگونه در مورد چیزهایی که از آن شناخت نداری، شکیبایی می کنی؟? گفت: ?اگر خدا بخواهد، مرا شکیبا خواهی یافت و در هیچ کاری


 نافرمانی تو نمی کنم


 گفت: اگر به دنبال من آمدی، چیزی از من مپرس تا خودم از آن با تو سخن بگویم.


معلم در کلام استاد مطهری:


 معلم باید نیروی فکری متعلم را پرورش دهد و او را به سوی استقلال رهنمون شود. باید قوه ابتکار او   را زنده کند؛ یعنی در واقع، کار معلم آتش گیره دادن است. فرق است میان تنوری که شما بخواهید آتش از بیرون بیاورید و در آن بریزید تا آن را داغ کنید و تنوری که در آن هیزم و چوب جمع است و شما فقط آتش گیره از خارج می آورید و آن قدر زیر این چوب ها و هیزم ها قرار می دهید که اینها کم کم  


 مشتعل  شود.


  مقام معلم


 


می توان در سایه آموختن                           گنج عشق  جاودان اندوختن


اول از استاد، یاد آموختیم                           پس، سویدای سواد  آموختیم


از پدر گر قالب تن یافتیم                            از معلم جان روشن  یافتیم


ای معلم چون کنم توصیف تو                       چون خدا مشکل توان تعریف تو


ای تو کشتی نجات روح ما                         ای به طوفان جهالت نوح  ما


یک پدر بخشنده آب و گل است                      یک پدر روشنگر جان و دل است


لیک اگر پرسی کدامین برترین                     آنکه دین آموزد و علم  یقین


استاد حسین شهریار


 روز معلم مبارک


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
   1   2   3   4   5   >>   >