سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی مکانیک

هر سال در آستانه نوروز باستانی به پیشواز بهار می‌رویم و منتظر رسیدن آن هستیم. در این هنگام همه جا را می‌آراییم و چون بهار زیباست، خود و اطراف خود را زیبا می‌کنیم.
با این حال ما بهار دیگری هم داریم که هر روز و به خصوص هر صبح جمعه باید انتظارش را بکشیم. باید جان را آذین ببخشیم و با پالایش آلودگی‌های درون، خود را به زیبایی‌ها بیاراییم.
این بهار، دیگر از جنس بهار نوروز نیست؛ بلکه بهار جان‌ها و احیاگر دل‌هاست. پس باید هرچه بیشتر به استقبال و پیشواز آن رفت و انتظارش را کشید.با آمدن بهار، باران فراوان، غرش رودها و جوشش چشمه‌ها و نهرها را شاهد هستیم و باید عنوان کرد که حضرت مهدی (عج) خود ابر باران‌خیز و چشمه جوشان است.
در جلد یک کتاب ارزشمند کافی در صفحه 198 حدیثی به نقل از معصوم (ع) نگارش شده که آمده است: «‌امام ابر بارنده باران پیاپی، آسمان سایه افکن، زمین گسترده، چشمه جوشان برکه و گلزار است.»
امیدیان ادامه داد: مهدی (عج) هرجا قدم نهد، به آن سرسبزی و نشاط می‌بخشد و خضروار در هر منزلی اقامت گزیند، آنجا را خرم و باطراوت می‌کند. در همین زمینه در کتاب روزگار رهایی آمده است: «[امام مهدی (عج)] در هیچ مکانی اقامت نمی‌کند، جز آنکه از مقدم او چشمه‌ها می‌جوشد. پس گرسنگان را سیر و تشنگان را سیراب می‌کند»هنگام فرا رسیدن بهار نوروز، طبیعت دوباره حیات می‌یابد، گیاهان سبز می‌شوند و درختان شکوفه می‌دهند، اما هنگام رسیدن بهار مهدی (عج) سرسبزی حیرت‌انگیزی طبیعت و سراسر زمین را فرا می‌گیرد. وقتی که بهار طبیعت می‌رسد، زمین‌های حاصلخیز سرسبز می‌شوند، اما هنگامی که بهار ولایت منجی عالم بشریت می‌آید، دیگر خبری از خشکسالی و زمین‌های بایر و کویر در هیچ جا و هیچ زمانی نیست. 
در حدیثی از امام علی (ع) نقل شده است؛ «هنگامی که قائم آل محمد (عج) ظهور کند، آسمان باران خویش را فرو می‌فرستد و زمین گیاهان خویش را بیرون می فرستد و ... تا جایی که اگر زنی از عراق تا شام برود پای خود را جز بر روی گیاه نگذارد....و ترسی برایش نخواهد بود»
وی در پایان سخنان خود گفت: طبق آنچه که از روایات و احادیث به ما رسیده است با آمدن بهار مردمان و خرمی دوران، زمین مانند نوعروس خود را برای اهل زمین زینت می‌بندد؛ اما زیباتر آن است که منتظر بهار واقعی ماند که با آمدن حضرت قائم (عج) روح در کالبد انسانی و طبیعت دمیده می‌شود. 


پس بیایید در سر سفره سال تحویل همه با هم برای ظهور حجتش دعا کنیم تا شادیمان دو چندان شود. پیشاپیش سال نو رو به همه شما عزیزان تبریک می گوییم و امیدوارم سالی همراه با موفقیت و شادی داشته باشید.


برگرفته از سایت:http://www.farsnews.net/printable.php?nn=8812230544



 



 



 



 


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب