سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی مکانیک

دانشجویان شهرسازی ورودی 1387 می توانند فایل اطلاعات توصیفی خام را از لینک زیر دانلود کنند.


--------------------------------------------------------------------------------------------------

http://rapidshare.com/files/386717704/data_entry-base.xls.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
برای دیدن به لینک استاد و دوست خوبم فرید اسماعیلی بروید تا دنیای مهندسی نقشه برداری را بفهمیدچیه؟


http://www.faridesm.byethost14.com/


http://www.faridesm.byethost14.com/ketabha-jozavat.htm


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

از کجا چه خبر؟

مراسم اختتامیه مسابقه عکس دانشجویی با سخنرانی دکتر نقی زاذه و تقدیر و تشکر از نفرات برتر مسابقه عکس،اعضای کمیته علمی و گروه های برتر مسابقه اسکیس برگزار شد.


فایل سخنرانی دکتر نقی زاده را برای علاقه مندان به زودی برای دانلود روی بلاگ می گذاریم. همچنین ده عکس برتر را که شما دانشجویان عزیز انتخاب کردید(لازم به ذکز است باتوجه به انتخاب عکس های برتر از سوی دانشجویان با استقبال زیاد دانشجویان از دانشکده های مختلف از جمله تربیت بدنی، حقوق، فنی و ... مواجه بودیم) را از عکس دهم به ترتیب تا بهترین عکس را روی بلاگ برای کسانی که موفق به شرکت در مراسم اختتامیه نشدند قرار می دهیم.


ما را از نظرات خود درباره ی 10 عکس برتر سهیم کنید.


عکس رتبه 10...

ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

مهندسی معکوس چیست ؟


 


 


 


 


بی‌شک شناخت محصول و درک عوامل موثر در مشخصه‌های آن ، اولین پیش‌نیاز بهبود کیفیت و نوآوری است که لازمه آن درک مهندسی از مبانی عملکردی قطعه است .
فرایند بازخوانی یک بخش‎‎‎‏ ، زیر مجموعه یا کالا بدون کمک طرحها و اسناد و مدلهای کامپیوتری آنان را مهندسی معکوس می‌نامیم . مهندسی معکوس برای بازیابی و تشخیص اجزای متشکله یک محصول ، بویژه در صورت عدم دسترسی به طراحی اولیه کاربرد داشته و برای نگهداری ، گسترش و توسعه امکانات موجود و مهندسی مجدد مورداستفاده قرار می‌گیرد .


این روش ، روش پذیرفته‌شده‌ای برای کشورهای در حال توسعه بشمار می‌رود . در این فرایند ابتدا میزان کمبود اطلاعات فنی برای پشتیبانی از تولید یک محصول معین می‌شود ؛ سپس با انجام یک کار تیمی منسجم ، متشکل از متخصصان و محققان رشته‌های مختلف علوم پایه به همراه مدیریت و سازماندهی مناسب تشکیلات تحقیقاتی و توسعه‌ای (R&D) سعی می‌شود مدارک و نقشه‌های خاص طراحی محصول به دست آید ؛ با درنظر گرفتن مشخصات ، هدف و شرایط طراحی محصول ، استانداردهای ملی و رایج و همچنین پوشش دادن نقاط مجهول و ناشناخته سعی می‌شود مراحل نمونه‌سازی و نیمه‌صنعتی و در صورت لزوم ساخت و تولید محصول ، انجام گردد .


برای مثال هنگامیکه یک خودرو به بازار می‏آید رقیبان آن شرکت تولیدی ، مدلی از خودرو را تهیه کرده و آن را جداسازی میکنند (Disassembling) تا طرز کار و چگونگی ساخت آن را ببینند و از تکنیکهای آن در تولیدات خود استفاده کنند ؛ یا در مهندسی راه و ساختمان از طرح پلها و ساختمانهای قدیمی که هنوز پابرجا باقی مانده‏اند کپی گرفته می‌شود و در مورد چگونگی ساخت آنها ، مواد اولیه استفاده شده و علل سالم ماندن آن تحقیق می‌شود تا در طرحهای خود برای استحکام بیشتر استفاده کنند .


در بعضی موارد طراحان ، شکلی از ایده‏هایشان را با استفاده از گچ ، سفال و ... نشان می‌دهند (ساخت ماکت) که نیازی به اندازه‏گیری دقیق ندارد ؛ این در حالیست  که مدل کامپیوتری (CAD) نیاز به اندازه‏گیری دقیق قسمتهای مختلف دارد و تا زمانی که این اندازه‏ها دقیق نباشند وارد کردن آن در CAD بسیار دشوار و حتی ناممکن است ؛ زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که مدل ارائه شده در CAD و مدلهای ساخته شده بعدی با مدل اولیه مطابقت داشته باشند . مهندسی معکوس راه حلی برای این مشکل دارد :


 از نطر مهندسی معکوس در این حالت مدل فیزیکی یک منبع اطلاعاتی مناسب برای مدل CAD است . در این حالت با استفاده از ابعاد سه‌بعدی  و اسکنرهای لیزری و سطح‏نگارها با در نظر گرفتن ابعاد فیزیکی‌ ، جنس ماده تشکیل دهنده و دیگر جنبه‏ها یک مدل و الگوی  پارامتری  بدست می‏آید ؛ سپس این مدل به CAD فرستاده می‌شود و تغییرات نهایی روی آن انجام می‌شود و سپس به دستگاه‏های برش و تولید (CAM) فرستاده می‌شود که CAM این قسمت فیزیکی را تولید می‌نماید .


پس می‌توان گفت که مهندسی معکوس با کالا آغاز می‌شود و به فرایند طراحی می‌رسد و این دقیقا مخالف مسیر روش تولید (Product Definition Statement = PDS) است و به همین علت آن را مهندسی معکوس نامیده‏اند . به وسیله این روش بیشترین اطلاعات ممکن درباره‏ ایده‏های مختلف طراحی که برای تولید یک کالا استفاده می‌شود بدست می‏آید . بدین وسیله هم می‌توان کالا را دوباره تولید کرد و هم می‌توان از ایده‏های مفید آن برای تولید کالایی جدید بهره برد . همین امر باعث شده که مهندسی معکوس به یکی از شاخه‏های مهم مهندسی تبدیل گردد و همواره نگاهها به سوی تولیدات وارد شده به بازار جلب شود


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
قابل توجه کارشناسی ها


مواد امتحانی هم که طبق معمول ریاضی و زبان و فتوگرامتری و ژئودزی و نقشه برداری با ترتیب


ضرائب  1-1-2-2-1 میباشد.


 


 


از نکات مهم و قابل توجه سوالات امسال افزایش 10 سوال زبان انگلیسی بود 


 برخی از منابع رو که شاید تو کنکور به دردتون به  ادامه مطلب بروید :



ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

بیشتر بدانیم...

1.علت افزایش نگرانی ها در باره ی زلزله تهران (از دیدگاه پدر زلزله شناسی ایران)


2.نظر محققان ژاپنی درباره ی زلزله تهران


3.مقایسه زلزله هائیتی و زلزله تهران


4.نظر فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره زلزله تهران


5.نظرات رئیس جمهور  دکتر احمدی نژاد درباره ی زلزله تهران


6.راهکار برای مدیریت زلزله تهران




(کاخ ریاست جمهوری هائیتی قبل و بعد از زلزله)


خبر زلزله تهران را حتما بارها در این سایت و سایر رسانه ها دیدید و یا شنیدید ولی موارد فوق باعث شد دوباره این خبر را بررسی کنیم. شرح مطلب را در ادامه مطلب ببینید.


 ادامه مطلب...
ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
  • درباره ی انجمن

  • فنی و مهندسی

  • علوم پایه

  • ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
  • پزشکی

  • علوم انسانی

  • سایر رشته‌های دانشگاهی و معرفی دانشگاههای معتبر

  • ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
  • هنر

  • بخش زبانهای خارجی

  • ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
    <      1   2   3   4   5   >>   >