سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی مکانیک

قالب های دایکاست


 


    در مواردی که تولید قطعات ریخته گری از مرز 2000 قطعه فراتر رود تولید قطعات ریخته گری به روش ریخته گری وقالب های موقت صرفه اقتصادی ندارد لذا در این موارد قالب های دایکاست مورد استفاده قرار میگردد اما تنها دلیل استفاده ازاین روش این نیست و مواردی مانند استحکام قطعات به دلیل فشار بالای تزریق ، کمترین ضایعات ریخته گری ، استحکام سایشی بالا، سهولت تولید و کمبود هزینه   


های جانبی تولید ازاین جمله می باشد.                                                                                   درریخته گری تحت فشار مواد مذاب با فشار وسرعت بالا وارد قالب می شود و این روش غالباً برای آلیاژهای غیر آهنی نظیر روی، برنز، برنج، آلومینیوم، سرب خشک و... که درجه ذوب بالاندارند مورد استفاده قرار می گیرد. البته در کشورهای صنعتی جهان دایکاست چدن هم وجود دارد. در این روش مذاب غیر اهنی به کمک نیروی وزن یا با فشار کم در قالب های دائم چند پارچه ریخته می شوند.                                                                                                              


    قالب های ریخته گری فلزی از فولاد یا چدن ریخته گری هستند . متناسب با اندازه قطعه ریخته گری تعداد 300000 تا 600000 را می توان با هر قالب فلزی ریخته گری کرد .  قالب های فلزی ریخته گری ممکن است تمام فلز و ماهیچه از ماسه باشد .                                                              


    قطعات تولیدی با قالب های فلزی ریخته گری دقت ابعادی بالا، کیفیت سطحی خوب و  ساختار دانه ریز دارند.                                                                                                              


    با قالب های فلزی ریخته گری نیز می توان قطعات پیچیده صنایع موتور سازی، خودرو سازی وماشین سازی مانند پوسته های جعبه دنده و سرسیلندر را در تیراز بالا به طور اقتصادی تهیه کرد .                                                                                    


2- انواع قالب های فلزی ریخته گری


 


    قالب های فلزی ریخته گری انواع گوناگونی از جمله قالب های فلزی ریخته گری ساده کشویی و یا لولایی دارند .                                                                                                         


 


2-1- ریخته گری تحت فشار محفظه گرم                                                                        


     در ریخته گری تحت فشار محفظه گرم ترجیحاً فلزات با نقطه ذوب پایین ریخته گری می شوند     تجهیزات ریخته گری و حمام مذاب در ماشین های مربوطه یک مجموعه واحد هستند.  قبل  مرحله ریخته گری قالب دو پارچه بسته شده و نیمه ثابت در محدوده راهگاه محکم روی دهانه تجهیزات تزریق می نشیند . مذاب با فشار زیاد که از طریق یک پیستون یا هوای فشرده ایجاد می شود به حفری قالب وارد وآن را پر می کند پس از انجماد مذاب پیستون عقب کشیده شده و نیمه ثابت از روی دهانه تجهیزات تزریق بلند می شود . قالب باز شده و قطعه ریختگی توسط بیرون انداز خارج می شود.                                                              


   برای جلوگیری از سرد شدن مذاب قبل از پر شدن کامل حفره قالب وهمچنین برای  پیش گیری از تنش های حرارتی در قالب باید قالب یک دمای کاری معین داشته باشد.                                             ساده ترین راه استفاده از جریان گردشی ماده خنک کن بوده که در یک سیستم گرمایش سرمایش حرارت داده می شود . پس از رسیدن به دمای کاری سیستم گرمایش قطع وسیستم سرمایش ماده خنک کن وارد   مدارمی شود دمای کاری از گرمایی که مواد مذاب به قالب منتقل می کنند ایجاد می شود این دما نباید از یک 46مقدار تجربی معین تجاوز کند در غیراین صورت مذاب در محل تماس خود با قالب ترکیب و تشکیل آلیاژ می دهد قطعه کا در نقطه تماس جوش خورده وتشکیل آلیاژ میدهد . قطعه کار در نقطه تماس با قالب جوش خورده وبه آن می چسبد . برای جلوگیری از افزایش دمای قالب در ریخته گری دائم یک مدار گردشی آب خنک به کار می رود . پس از انجماد مذاب، محفظه انتقال از فشار آزاد شده تا مواد اضافی موجود در دهانه تجهیزات تزریق و راهگاه بتواند مجدداً به حمام مذاب برگردد. برای جلوگیری از انجماد مذاب در دهانه تجهیزات تزریق یک گرم کن جدا به کار رفته ویا نیمه ثابت قالب از روی دهانه تجهیزات تزریق کمی بلند می شود . زمانی که قطعه ریخته گری در حال خارج شدن از قالب است مواد مذاب برای مرحله بعدی ریخته گری مجدداً از حمام مذاب وارد محفظه انتقال می شود.                                                                


 


2-2 ریخته گری تحت فشارمحفظه سرد                                                                           


    همه فلزات که قابلیت ریخته گری دارند می توانند در ریخته گری تحت فشار محفظه سرد ریخته گری شوند . این ماشین ها به خصوص برای ریخته گری مواد با نقطه ذوب بالا نظیرآلومینیوم مس و غیره مناسب هستند . در این ماشین ها حمام مذاب از ماشین ریخته گری جدا است . در ریخته گری تحت فشار محفظه سرد پس از بسته شدن قالب ریخته گری مقدار معینی مذاب مایع یاچقرمه به طور خودکار ویا با یک پیمانه از حمام مذاب به محفظه انتقال وارد می شود.                                                       


    حمام مذاب می تواند چند ماشین را تغذیه کند . دمای محفظه انتقال از دمای مذاب کمتر است بدین سبب این ماشین ها به ماشین های ریخته گری تحت فشار محفظه سرد موسوم هستند .                                                                                                

   یک پیستون هیدرولیکی مواد مذاب را با فشار از محفظه انتقال به محفظه قالب تزریق می کند . بسته به وضعیت محفظه انتقال و جهت حرکت پیستون دو نوع ماشین ریخته گری تحت فشار محفظه سرد – افقی وعمودی وجود دارند نوع افقی عمل خنک شدن مذاب را آسانتر وایجادفشار های بالا را امکان پذیر می سازد. این ماشین ها با افزایش سرعت پیستون و افزایش پله ای فشار وهمچنین وجود فشار نهایی در خاتمه کار عمل پر شدن و پرس موادرا آسانتر می کنند .
ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب


 


 


 


 


 


 


http://book24.ir


در این فروشگاه می توانید کتابهای درسی خود را بدون نیاز به مراجعه به فروشگاه کتاب خریداری کنید


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

ماشین wig


ماشین WIG یک نوع پرنده است که در ارتفاع حدودا ً ده پایی (سه تا چهار متر) پرواز می کند. در چنین ارتفاعی WIG از یک اصل ویژه ی آیرودینامیکی به نام اثر زمین  بهره می گیرد. حال برای تشریح اثر زمین و چگونگی شکل گیری آن نیاز به یادآوری چند خصوصیت آیرودینامیکی بال هواپیما می باشد.


همان طور که می دانیم بال یک هواپیما lift  تولید می کند و این نیرو از اختلاف فشار موجود در بال حاصل می گردد به طوری که فشار در زیر بال بیشتر از فشار بر روی بال می باشد. امّا از آنجایی که جهان همواره به سوی تعادل در حرکت است، جریان پر فشار زیر بال میل به جاری شدن به منطقه ی کم فشار (بالای بال) دارد که این جریان فقط از نوک بال  مقدور می باشد. اثر حاصل از این جریان، جریانات حلقوی نوک بال  می باشد و از آنجایی که در حین پرواز بال به سمت جلو در حرکت می باشد، این جریانات حلقوی در هوا به دنبال بال کشیده می شوند، به همین دلیل به این جریانات trailing vortex گفته می شود. جریان حلقوی نوک بال چپ در خلاف جهت جریان حلقوی نوک بال راست می گردد.


ماشین wig


تشکیل trailing vortex به علت اختلاف فشار در بالا و پائین بال



مهمترین اثر جریانات حلقوی منحرف کردن جریان هوای پشت بال به سمت پائین می باشد. جزئی از بردار سرعت را که در اثر جریانات حلقوی به پائین منحرف شده downwash   می گویند، که باعث کاهش lift می گردد. برای جبران lift از دست رفته باید زاویه ی حمله ی بال افزایش یابد که همین افزایش زاویه ی حمله منجر به افزایش induced drag می شود.


ماشین wig

کاهش lift و افزایش drag در اثر downwash



حال ببینیم هنگامی که یک هواپیما در نزدیکی زمین پرواز می کند چه روی می دهد؟


این اثر بیشتر به وسیله ی خلبانان در هنگام فرود مشاهده می شد. آنان، هنگام فرود احساس معلق بودن  و یا سوار بودن بر بالشتکی از هوا  می کردند. این اثر چیزی نبود، جز افزایش ناگهانی lift در نزدیکی زمین که منجر به دشوار شدن عمل فرود می شد. در نزدیکی زمین trailing vortex ها به وسیله ی زمین نگه داشته می شوند . این عمل باعث کاهش downwash می شود که نهایتا ً منجر به افزایش lift می گردد و اصطلاحا ً زاویه ی حمله ی موثر افزایش یافته است، و این همان اثر زمین می باشد.


شکل گیری کامل trailing vortex ها در ارتفات:


 



ماشین wig

متراکم شدن trailing vortex ها در نزدیکی زمین:



 


ماشین wig

گیر کردن و مسدود شدن trailing vortex ها به وسیله ی زمین:


ماشین wig



Lift اضافه شده حاصل از اثر زمین را ram pressure گویند. هر چه فاصله ی مابین، بال و زمین کاهش یابد اثر این پدیده افزایش می یابد چرا که با کاهش این فاصله هوای جاری در این بین بیشتر فشرده می شود بنابراین فشار هوای زیر بال افزایش می یابد که نهایتا ً منجر به افزایش lift می گردد.


باید در نظر داشت که اگر میزان فاصله ی بال و زمین از فاصله ی بین دو نوک بال  بیشتر شود اثر زمین وجود نخواهد داشت.


در ارتفاعی به میزان 1/10  ام  wingspan میزان induced drag به نصف کاهش می یابد.


نمودار زیر نقش ارتفاع را روشن می سازد.


ماشین wig

نمودار کاهش includ drag به علت زمین 

بنابر مطالب یاد شده، ماشین پرنده ای که در حین پرواز از اثر زمین استفاده نماید، بسیار بهینه تر  از حالتی خواهد بود که در ارتفاعات پرواز کند. همچنین باید دانست که این بهینه شدن حاصل از بزرگ شدن L/D  می باشد.


در حال حاضر L/D مربوط به هواپیماهای زیر سرعت صوت  بین 15 تا 20 می باشد، حال آنکه این عدد برای یک WIG بین 25 تا 30 می باشد.


در آینده می توان از WIG به عنوان تاکسی آبی بهره جست. این پرنده ها حتی می توانند در آبهایی که ارتفاع موج آن ها به دو متر می رسد، در حرکت باشند.



یک WIG در مکان های زیر می تواند به خوبی کاربرد داشته باشد.


• دریاهای نسبتا ً آرام مانند بالتیک و مدیترانه


• دریاچه های بزرگ


• رودخانه های دلتایی بزرگ


• مناطق ساحلی


• مجمع الجزایرها (مانند مجمع الجزایر جنوب شرقی آسیا)


با ساخت WIG های بزرگ می توان کاربرد آن ها را گسترش داد، به عنوان مثال یک نوع از این پرنده با نام AR-1 Atlantis توانایی حمل بار تا پنج تن را داراست.


ماشین wig

AR-1 Atlantis


در مورد رده بندی WIG ها باید گفت که این پرنده ها به چهار رده تقسیم می شوند و این رده بندی بنابر عملکرد آنها صورت پذیرفته.


1. کلاس HSC: این نوع در تمام مدت با آب در تماس بوده و در اصل اثر زمین به عنوان یک عامل کمکی به کار گرفته شده است.


2. کلاس A: این نوع بدون اثر زمین قادر به فعالیّت نیست.


3. کلاس B: این نوع توانایی افزایش ارتفاع حتی تا خارج از حوزه ی اثر زمین را داراست.


4. کلاس C: این نوع WIG می تواند ارتفاع خود را به خوبی افزایش دهد و حتی از طرف ICAO به عنوان یک هواپیما (با ارتفاع کم) دارای گواهینامه می باشد.


ناگفته نماند که اثر زمین در زمینه های دیگری نیز به کار گرفته می شود، به عنوان مثال در طراحی قایق های تندرو برای تعادل هرچه بیشتر این پدیده در نظر گرفته می شود.


در پایان تصویر و نام چند WIG قرار داده شده.


ماشین wig

Lun Ekranoplan
ماشین wig


Boeing Pelican
ماشین wig


Flarecraft L-325


 


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
پایگاه دریافت رایگان کتب فارسی   در زمینه کتابهای دینی و خانوادگی


دانلود کتاب فارسی رایگان


 ده مرجع فارسی برای دانلود کتابهای الکترونیکی
در این نوشته با ده سایت برتر فارسی در ارائه کتابهای الکترونیکی آشنا خواهید شد.
?- کتابخانه مجازی ایران: این سایت مرجع بسیار خوبی برای دانلود ای بوک میباشد که کتابهای بسیاری با موضوعات مختلف را در اختیارتان میگذارد.
http://www.irpdf.com/
?- پایگاه دریافت کتب الکترونیکی: کتابهای این سایت نیز شمار بالائی داشته و بیشتر در موضعات دینی و اسلامی میبباشند.
http://www.downloadbook.org/
?- کتابخانه بزرگ آریا:  تعداد بسیار زیادی کتاب با موضوعات متنوع را در این سایت خواهید یافت.
http://www.aryabooks.com/
?- کتابخانه کتابهای الکترونیکی فارسی:  این سایت به شما امکان جستجو در موضوعات و کلیدواژه ها را به منظور یافتن کتاب مورد نظرتان میدهد تا کتابهای مورد علاقه خود را به آسانی بیابید.
http://www.parstech.org/
?- کتابهای الکترونیکی رایگان: سایتی نوپا اما قدرتمند (و به قدرت وردپرس!) که در آن کتابهای جالبی را خواهید یافت.
http://txt.ir/
?- پایگاه کتاب الکترونیکی ایران: سایتی خوب و با دسترسی آسان که در آن کتابهای الکترونیکی خوبی را میتوانید بیابید.
http://www.iranebooks.com/?pid=2
?- مرکز دانلود کتاب و مقالات کامپیوتری: کتابخانه ای مجازی با موضوع کتب کامپیوتری
http://www.ebook4dl.com/
?-  کتابخانه نودهشتیا: یک کتابخانه خوب دیگر برای دانلود کتابهای الکترونیکی
http://www.98ia.com/
?- سایت دانلود کتب الکترونیکی فارسی: کتابخانه ای مجازی و بزرگ حاوی تعداد زیادی کتب الکترونیکی
http://www.farsibooks.ir/
??- آریانا ای بوک: یک سایت خوب دیگر برای دانلود ای بوکهای متنوع و خواندنی
http://www.arianaebook.com


کتابخانه های مجازی لاتین


دانلود کتاب الکترونیکی در موضوعات مختلف در سایت questia readingroom


جستجوی انلاین و رایگان کتاب الکترونیکی


کتابخانه مجازی کلرادو



digital library magazine online



Online Dictionary for Library and Information Science


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

 


http://www.isiri.org


با مراجعه به این سایت می توانید استانداردهای مورد نظر خود را در قالب پی دی اف دریافت نمایید


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
پروژه آماده درس آمار مهندسی به فروش می رسد .

********************* فقط 20،000 تومان ********************

مشخصات پروژه:

1. ثبت اطلاعات ارتفاع ( بالاترین و پایین ترین نقطه ) مر بوط به شهر های مختلف
2. میانگین ارتفاع برای هر شهر
3. اطلاعات و مشخصات پرسنل ثبت کننده ارتفاع
4. نمایش جداگانه اطلاعات ارتفاع مربوط به یک شهر خاص
5. جدولی از میانگین ارتفاع در هر شهر
6. نمایش نمودار میله ای ارتفاعات
7. دارای گزارش ها و جست و جو های مختلف برای هر قسمت

** نمودار های این پروژه و جدول های آن در Excel هم موجود است .

****************** فقط 20،000 تومان *****************


اگر پروژه مورد نظرتان در لیست موجود نبود می توانید با ما تماس بگیرید


جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه http://portal.iranporoje.com مراجعه کنید.


ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب

پروژه دفترچه تلفن سی و سی شارپ # C , C

******************** فقط 15،000 تومان *********************

1. پروژه دفتر تلفن با سی شارپ تحت کنسول

اطلاعات این دفتر تلفن در فایل ذخیره می شود و دارای منو با امکانات زیر می باشد :

1. درج مخاطب
2. حذف مخاطب
3. جست و جو بر اساس نام
4. جست و جو بر اساس شماره
5. نمایش نام و شماره با وارد کردن حرف اول نام
6. نمایش تمام اطلاعات دفتر تلفن
7. نمایش تعداد رکورد های موجود در فایل
8. پاک کردن ( فایل ) دفتر تلفن


******************* فقط 15،000 تومان ********************


سورس و فایل اجرایی این پروژه تنهابه قیمت15،000 تومان به فروش می رسد .

در صورت درخواست مشتری داکیومنت همراه پروژه ارائه می شود .

--------------------------------------------------------------------------------


ارسال پروژه ها از طریق ایمیل انجام می شود

09188665650 مهندس موسویان

 

همراه: 09188665650     09369516560



ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
پروژه انبارداری (فروشگاه لوازم خانگی و ... ) Access


******************* فقط 20،000 تومان *****************

این پایگاه داده شامل موارد زیر می باشد :

1. انبار کالا ( ثبت کالا و ... )
2. بخش خرید ( ثبت اطلاعات خرید اجناس برای فروشگاه )
3. بخش فروش ( ثبت اطلاعات فروش اجناس )

پروژه دارای سه جدول ، سه فرم و گزارش و جست و جو می باشد .

********************* فقط 20،000 تومان *******************

این پروژهبه قیمت 20،000 تومان به فروش می رسد .

در صورت درخواست مشتری پروژه ها به همراه داکیومنت کامل ارائه می شود
--------------------------------------------------------------------------------
پروژه انبار داری Sql Server


******************** فقط 20،000 تومان ********************
این پایگاه داده شامل موارد زیر می باشد :

1. انبار کالا ( ثبت کالا و ... )
2. بخش خرید ( ثبت اطلاعات خرید اجناس برای فروشگاه )
3. بخش فروش ( ثبت اطلاعات فروش اجناس )


******************** فقط 20،000 تومان *******************
این پروژه به قیمت 20،000 تومان به فروش می رسد .

**** در صورت درخواست مشتری پروژه ها به همراه داکیومنت کامل ارائه می شود . ****

**** این پروژه با VB 6.0 هم پیاده سازی شده و سورس آن موجود می باشد .

--------------------------------------------------------------------------------

 
ارسال پروژه ها از طریق ایمیل انجام می شود

09188665650 مهندس موسویان


 

همراه: 09188665650همه جای ایران سرای من است 09369516560 همه جای ایران سرای من است


 


جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه http://portal.iranporoje.com مراجعه کنید.


 

ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
پروژه مولتی مدیا ( پاورپوینت ) برج میلاد Power Point


****************** فقط 20،000 تومان ****************

پروژه مولتی مدیا ( پاورپوینت ) برج میلاد Power Point

این پروژه شامل 18 - 20 صفحه می باشد و اطلاعاتی در خصوص برج میلاد ارائه می دهد .

از فیلم ، عکس ، متن و موسیقی در آن استفاده شده و افکت ها و طراحی زیبایی دارد .


****************** فقط 20،000 تومان ****************

این پروژه تنها به قیمت 20،000 تومان به فروش می رسد .

در صورت درخواست مشتری داکیومنت به همراه روایت نامه به همراه پروژه عرضه می گردد .

--------------------------------------------------------------------------------

 
ارسال پروژه ها از طریق ایمیل انجام می شود

09188665650 مهندس موسویان


 

همراه: 09188665650همه جای ایران سرای من است 09369516560 همه جای ایران سرای من است


 


جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه http://portal.iranporoje.com مراجعه کنید.

اگر پروژه مورد نظرتان در لیست موجود نبود می توانید با ما تماس بگیرید

 

ارسال شده در توسط شهرستان مهر __سیدمصطفی برهانی نسب
<      1   2   3   4   5   >>   >